cc 211226-3

La Generalitat té competència plena en el tema de l’ensenyament i té regulat per llei que a l’ensenyament s’utilitzarà la immersió lingüística utilitzant les dues llengües per acabar l’ensenyament obligatori sabent-les totes dues.

A més estem parlant d’un cas en que l’alumne és d’una classe de P5, és a dir en l’ensenyament preobligatòri, en definitiva voluntari i la Generalitat i per descomptat la direcció del centre, adopta lliurement el pla d’ensenyament segons aquests criteris i si, els pares volen un altre tipus de pla d’ensenyament, en aquesta edat, poden portar la seva filla a un centre en que es tingui en compte un major percentatge de castellà en els cursos, de la mateixa manera que hi ha pares d’alumnes que porten els seus fills en escoles especials en que l’ensenyament a l’aire lliure o fora de les aules, ensenyaments, diguem-ne més a l’estil Montesori, perquè els és més avinent i porten el seus nens a aquestes escoles, de la mateixa manera que existeixen els centres del Liceu francès en que l’ensenyament es fa íntegrament en francès sense que ningú cregui que vulneren els drets de ningú o els cursos que s’imparteixen a l’Institut Nordamericà en que les classes es fan íntegrament en anglès. Estem parlant d’aquesta etapa en que l’ensenyament no és obligatori.

A més, creuen aquest pares que el seu/va fill/a no aprendrà el castellà, essent aquesta la llengua materna que es parla a casa seva i que el nen/a mama cada dia i a cada moment? Perquè suposem que en aquest cas, la llengua materna és el castellà perquè si no és així encara és més esperpèntic que es faci una denúncia per vulneració dels drets. O potser és que aquests pares no saben parlar en castellà?

Perquè mirin, en determinats casos, la llengua d’intermediació entre famílies de països amb dos tipus, o més, de llengües autòctones que entre elles no es comprenen, quan arriben aquí immigrats, aquestes famílies de la mateixa nacionalitat però amb llengües diferents és parlen entre ells, per mediació dels fills o nets i s’entenen en Català.

En definitiva aquí es fa servir la immersió lingüística a l’escola perquè així es va decidir fa molts anys per iniciativa de famílies castellano parlants de Santa Coloma de Gramanet i així s’ha legislat i aprovat majoritàriament i no es discrimina a ningú i es resolen els problemes parlant i no denunciant al centre, a la direcció i a la Generalitat, i perjudicant, evidentment, en un acte d’absoluta insolidaritat, respecte als demés alumnes i els pares d’aquests.


Catalunya Proposa 

Share by: